Program Erasmus+
Akcja 1 - Mobilność edukacyjna

piątek, 15 maja 2015

Wyjazd 2 - Spotkania z seniorami i Music Club


"Ostatni dzień obserwacji pracy w Centrum zaplanowany został jako czas spotkań z seniorami. W ramach Centrum powstało i prężnie działa od ponad 27 lat Stowarzyszenie Learning in Later Life Students Association - 3Ls.

Jego przedstawiciele Peter i John, częstując mnie pysznymi szkockimi słodyczami i herbatą, opowiadali mi o strukturze Stowarzyszenia, w ramach którego działa 16 odrębnych klubów – każdy posiadający swoją strukturę, zarząd, własny program działania. Ponad to organizacja ta włącza się w realizowane przez Centrum projekty, w tym międzynarodowe, bierze udział w prowadzonych na Uniwersytecie badaniach naukowych, a także sama organizuje różnorodne akcje: wykłady w ramach akcji „Lunchtime Talks”,wyjazdy zagraniczne dla seniorów, wspiera różne akcje charytatywne, wydaje własny newsletter.


Następnie moi przewodnicy zaprosili mnie na spotkanie jednego z klubów – „Traditional Music Club”. Jego uczestnicy spotykają się regularnie by grać i śpiewać. Każdy przychodzący zachęcany jest by zaprezentować na spotkaniu wybrany przez siebie utwór. Specjalnie dla mnie jedna z seniorek mająca polskie korzenie zaśpiewała żydowską piosenkę Tumbalalaika.



Klubowicze prezentują też swoje umiejętności w ramach organizowanych koncertów dla szerszej publiczności, nagrywają płyty, zysk z ich sprzedaży przeznaczany jest na cele charytatywne lub wsparcie działań Stowarzyszenia.

Ostatniego dnia pobytu w Glasgow spotkałam się także z moja mentorką by omówić przebieg wizyty, dokonać jego podsumowania i rozważyć możliwości ewentualnej dalszej współpracy. Dokonana została ewaluacja mojego pobytu, a także otrzymałam certyfikat potwierdzający mój prawie tygodniowy pobyt w Centre for Lifelong Learning.”



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz