Program Erasmus+
Akcja 1 - Mobilność edukacyjna

wtorek, 12 maja 2015

Wyjazd 2 - Warsztaty pamięciowe i psychologia dla początkujących

„Drugi dzień mojego pobytu w Szkocji zaplanowany został głównie jako czas pracy z moją mentorką – psychologiem od wielu lat zajmującym się edukacja osób starszych, prowadzącą cieszące się dużym zainteresowaniem seniorów zajęcia poświęcone problematyce zdrowego starzenia się, dobrostanu i wspomagania możliwości pamięciowych seniorów. Spotkanie rozpoczęłyśmy od omówienia programów zajęć prowadzonych przez Val, przeglądnięcia materiałów szkoleniowych, dyskusji na temat metodyki prowadzenia warsztatów pamięciowych dla osób starszych. Val chętnie dzieliła się ze mną swoim doświadczeniem udzielając mi wiele cennych rad i wskazówek do pracy w Polsce. Otrzymałam też od niej liczne materiały i książki, które będę mogła wykorzystać do przygotowania dodatkowych materiałów na własnych treningach:

Uczestniczyłam także w prowadzonych przez Val zajęciach „Memory Shapers”. Zostałam na nich bardzo ciepło przyjęta przez uczestników, którzy chętnie opowiadali mi o swoich dotychczasowych doświadczeniach z uczestnictwa w kurach realizowanych przez CLL oraz korzyściach, które wynoszą z udziału w seminarium poświęconym tematyce pamięci. Po warsztatach udostępniony mi został dostęp do różnych materiałów szkoleniowych on-line, a także do tworzonej przez prowadzącą strony dla seniorów dotyczącej problematyki pamięci: http://lifelongscotland.tripod.com/brainpower/memory.html.


W tym dniu brałam również udział w zajęciach poświęconych wprowadzeniu do psychologii „Psychology for Beginners”. Ten trwający 6 tygodni kurs przeznaczony jest nie tylko dla seniorów, ale także dla osób dorosłych jako jeden z kursów kwalifikacyjnych na studia wyższe. Prowadzący je Gerry opowiedział mi o tym, w jaki sposób konstruuje program zajęć z tak obszernej tematyki i przeznaczonych dla bardzo zróżnicowanej grupy odbiorców."


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz